Firma Maili Açma
Firmanızın prestijine ve ciddiyetine özen gösteriyorsunuz ve firma çalışanlarınız veya firmanızla iletişime geçeçek olan kişiler için iletiş[email protected] ,akiş[email protected] gibi mailler açmaya karar verdiniz.Peki bu mail hesaplarini nasıl açaçaksınız?
Öncelikli olarak şirket maili nedir?Nasıl açılır? başlıklı yazımızda firmanıza [email protected] gibi mailler açmanın oneminden maliyetinden ve nasıl başlanacağından bahsettik.Bu yazımızda sizlere Cpanel üzerinden Mail Hesablarınızı nasıl oluşturacağınızı anlatacağız.
Cpanel Nedir ? : Alan adı Barındırıcınızın barındırma hizmeti ( hosting ) dahilinde sizlere sunmuş olduğu yonetim panelidir.Bu panel üzerinden database,mail hesabları açabilir ssl yukleyebilirsiniz.Alan adı Barındırıcıları linux sunucularda genellikle Cpanel kullanırken windows sunucularda plesk kullanmaktadırlar.Cpanel Alan adı Barındırıcılarının aylık olarak lisans ucretını odedıklerı ozel guvenılır ve hızlı bır paneldir.İstanbulwebtasarimın Sunmus oldugu alanadı barındırma hizmetlerinde genellikle cpanel kullanılmaktadır.Cpanel ve Plesk panel dışındaki çoğu panel yeterli işleve sahip olmadığı için tercih edilmemektedir.
İstanbul Web Tasarım Alan Adı Barındırma Hizmetinde Kaliteyle sizleri buluşturur ve sizlere Linux Sunucularında Cpanel Yonetim Paneli Sunmaktadır.
Cpanel Mail Açma
Cpanel Üzerinden Mail Açma İşlemleri Sırasıyla Şu şekildedir;
1-> Alanadiniz.com/cpanel şeklinde tarayıcıya link girilir
2-> Cpanel Kullanıcı adınız ve şifresiniz yazılır ( Ftp kullanıcı adı ve şifresi ile cogu zaman aynıdır )
3-> Email Accounts a tıklanır
Firma Maili Açma
4-> Email accountuna girişte kullanılıcak bilgiler girilir;
Örnek;
[email protected]
Password (Şifre) : 123123123
Mailbox Quata ( Mail için Ayırılan Alan ) : 250mb
5-> Create Account tıklanarak mail hesabı oluşturulmuş olur.
6-> Cpanel Butun sitenizi yonetimini içeren bir paneldir çokta kurcalalamak iyi olup kesinlikle açık bırakılmamalıdır.Sağ üstte görülen logout sekmesıne tıklanarak cpanel den cıkış yapılır.
Maillerimi Nasıl Okuyacağım ve Göndereceğim;
Öncelikli olarak mailleriniz için bir outlook hesabı acıp sekronize etmenizde fayda vardır.Bu İşlemin nasıl yapıldığına dair yazıyı ilerleyen günlerde sizlerle paylaşacağız.
Outlook sekronizasyonu yapmadan maillerinizi acmak gondermek için ;
alanadiniz.Com/webmail şeklinde tarayıcıya adres girilir;
Olusturmus oldugunuz mail hesabının bilgileri girilir;
Bizim Örneğimizde : [email protected] Şifre : 123123123 ‘tur.
Arayuz seçimi sorabilir RoundCube Firma Maillerinizi okumak ve kullanmak için oldukca sık bir arayuzdur roundcube secılır ve maillerinizi artık okuyabılır yazabılırsınız.
Firmanız ıcın alan adı almak ve mail hesablarınızı barındırmak ıcın www.istanbulwebtasarim.com.tr i tercih edebilirsiniz.Unutmayın Kurumsal mail oldukça önemli bir olgudur maillerinizin sürekli çalışıyor gonderıyor ve alıyor olması gerekir.Örneğin bir x firmasına teklif atıcaksınız ve mail hesabınızdan mailin gittiğini dusunuyorsunuz fakat sunucular blacklist dediğimiz karalistede mailleriniz gonderılmıyor ve firmaya teklifi iletimiyorsunuz bu durumda cıddı kazanc kayıpları ,prestıj kayıpları yasayabılırsınız.Bu durumdan dolayı her zaman en ıyısıyle calısmak sızın ıcın en ıdeal olan olacaktır.Mail hesapları kesinlikle riske atılmaması gereken oldukca onemli ,firmanızın yeri geldiğinde gözü kulağı olan bir olgudur.Mutlaka kaliteli bir firma ile çalışılmalıdır.