Web Projesi Hazırlama Projeler ve Özellikleri
Web Projesi Hazırlama ( Projeler ve Özellikleri )
Web Projeleri faaliyet alanları baz alındığında şu şekilde sınıflandırabiliriz;
1->Altyapı Projeleri : Mevcut olan web sitelerinin tasarım ve kodlama yonunden amaçlarına göre fiziki koşullarının iyileştirilmesi ve amacına dönük bir yatırım faaliyeti halinde dönüştürülmesi;
2-> Pazarlama hizmetine Yönelik Projeler : Bu tip projeler gerek e-ticaret bazında olsun gerekse kurumsal kimlikte sunulan urunlerın üreticiden son tüketiciye ulaşmasında yer alan tum pazarlama hizmetlerine yoneltilmiş projelerdir.
3-> Web site Kullanım Projeleri : İnternet kullanıcılarının gerek web site sahibinin gerek potansiyel müşterilerin teknik sosyal ve ekonomik bilgiler edinmelerini amaçlayan faaliyetlerin yurutuldugu projelerdir.
4-> Web Araştırma Projeleri : Yeni tekniklerin geliştirilmesi adeptasyon ,görsel geliştirme gibi konularda yapılan araştırma çalışmalarıyla ilgili projelerdir.
Makro duzeyde olusturulucak olan projeler mali kar hedefinden cok sosyal ve konomik amacı güderken mikro düzeyde oluşturulucak web projeleri daha çok işletme bazında kar amacına yonelik çoğunlukla üretim ve ürün değerlendirme projeleridir.
Bu noktada web projelerinde amaçlar acısından 2 noktada ele alabılırız;
1-> Çok amaçlı ( entegre ) Projeler
2-> Tek amaçlı projeler
Web Projelerinin Özellikleri ;
1-> İyi bir web projesi hazırlayabilmek için konusuyla ilgili çok sayıda güvenilir kaynapa doğru bilgi ve materyale sahip olmak gerekmektedir.Her sektörün kendine has müşteri kitlesi olduğu kaçınılmaz bir gerçektir ve her müşteri kitlesinin tüketim alışkanlıklarının farklı olduğu kanıtlanmış bir gerçektir.
2-> Web projesiyle ilgili faaliyetler çok sayıda konuyu kapsamaktadır.Bu konulaırn ayrı ayrı modeller kurulması gerekmektedir fakat kabaca çerçeve bir model oluşturulabilir.( Örneğin bir web tasarım projesinde arama motoru optimizasyonundaki anahtar kelimeler ile google reklamlama hizmetlerinde ele kelimelerde oluşturulucak olan fiyat düşüşü baz alınabilir.Her ikisi içinde farklı fakat entegre çalışmalar yapmak gerekmektedir. )
3-> Sosyal bazlı ülkesel projeler daha yüksek maliyet gerektirken firma ve yerel bazlı projeler daha az maliyetler gerektirmektedir.
4-> Web Tasarım Projelerinde üreticinin istek ve önerilerinin pazarlmayı kısıtlayıcı sorunlara neden olması yada olmaması ( Orneğin google arama motorunda bir flash dizaynın hiç bir değerinin olmaması sayfayı indexlememesi gbi )
5-> Web projelerinin yonetımınde finansman idarecilik ve organizasyon açısından zayıf ve genellikle yetersiz kalınması ( E-ticaret sitelerinde beklenen sonucların alınmamasının temel nedenidir )
6-> WEb projeleri hazırlanmadan web tasarımın yapılması üreticinin doğru yonlendırılmemesı zayıf bir reklama neden olmakta ve potansiyel müşterilere ulaşılamamakta.
Genel Olarak bir web projesinin olumsuz sonuçlar doğurmasının temel nedenleri şu şekildedir;
-> Uygun olmayan kodlama dillerinin seçilmesi ve yetersiz teknoloji kullanımı ( Örneğin yanlış sunucu Seçimi,hosting seçimi )
-> Pazarlama kanallarına uygun olmayan web projeleri ve destek sistemleri
-> Sosyal altyapı ve tüketici istek ve eğilimlerinin gerektiği gibi dikkate alınmaması
-> Web sitesinin yönetim sorunları
Bir sonraki yazımızda Web projelerinde Bulunması gereken bilgiler ve projelendirme aşamalarına değineceğiz.